E-mailmarketing
Verhoog de betrokkenheid van jouw klantenVerzamelen e-mailadressen
Een verzendlijst bestaat in eerste instantie uit e-mailadressen van klanten die ooit bij jou wat hebben gekocht of informatie hebben aangevraagd. Maar een statische lijst is niet voldoende.
Met de juiste tools en CTA (Call to Action) op jouw website, een landingspagina voor een bijzondere actie of e-book, of op jouw social media kanaal kun jij deze lijst laten groeien. Hierbij gaat het niet om zoveel mogelijk inschrijvingen, maar om kwalitatieve inschrijvingen: mensen die echt interesse in jouw product/dienst hebben en deze op termijn gaan afnemen.
Het laten groeien van de lijst vergt tijd en zal daarom in tijd weggezet moeten worden. Tijdens het proces wordt regelmatig teruggekoppeld of de groei volgens de ramingen is en in verhouding staat tot de gemaakte kosten.
Een aantrekkelijke uitstraling
Elke verzonden e-mail/nieuwsbrief moet er goed uitzien, in elke mailbox. Of een klant nu gebruik maakt van Gmail, Outlook, Lotus etc.. De boodschap moet perfect weergegeven worden in elke mailcliënt, hiervoor wordt gebruik gemaakt van MailChimp of een ander e-mailmarketing pakket. Indien nodig kan ook een op maat (responsive) HTML-mail gemaakt worden.
Voldoen aan de GDPR (AVG)
Per 28 mei 2018 is de GDPR, ook wel bekend onder AVG (“Algemene Verordening Gegevensbescherming”), van kracht gegaan. Dit betekent dat er nog strengere regels zijn voor het verzamelen en gebruiken van e-mailadressen. Vooral als jouw doelgroep de consument is, moet je dit goed op orde hebben. Ook bij B2B is het van belang, maar zijn de regels ietsje minder streng.
Is jouw lijst nog niet AVG-proof? Pica2Marketing helpt je dit voor elkaar te krijgen!
Automations
Zet de marketingmachine in werking door het inzetten van automation. Geautomatiseerde berichten worden verstuurd op basis van het gedrag van de ontvanger van je nieuwsbrief.
Is er op link A geklikt? Dan wordt na 2 dagen mail X verzonden.
Heeft iemand op link B geklikt? Dan wordt een week later mail Y verzonden.
Op deze manier hoeft het maar één keer ingesteld te worden en het automation proces verstuurt op maat berichten terwijl jij verder kunt met jouw dagelijkse business. En er zijn nog veel meer variaties mogelijk – afgestemd op jouw doelgroep en jouw product/dienst.
De juiste content op het juiste moment
Mailboxen vullen zich dagelijks met van alles: persoonlijke of zakelijke mail, notificaties van social media en ook reclame. In deze overvloed aan inkomende berichten moet jouw mail opvallen.
Met een pakkende onderwerpregel en door relevante content te schrijven, wordt dit behaald. Het personaliseren van de mail versterkt de click-ratio. Het moment waarop een mail binnenkomt is ook bepalend. Afhankelijk van jouw type klant en sector, wordt de meest optimale dag van de week en tijdstip bepaald waarop jouw mail verzonden wordt. Dit alles om de open-ratio te verhogen en uiteindelijk jouw verkopen te laten stijgen.
Segmenteren
Elke klant is anders. En als jouw klant (te vaak) niet relevante mails ontvangt, zullen ze zich afmelden. Met het segmenteren van de lijst ontvangt iedereen een bericht met inhoud die zij interessant vinden.
Het personaliseren van de mail is één van de belangrijkste succesfactoren voor e-mailmarketing. Pica2Marketing helpt jou de juiste segmenten te bepalen en de inhoud van de mail daarop af te stemmen.
Meer weten?
Wil jij weten wat Pica2Marketing voor jou kan betekenen?
Laat je gegevens achter en wij nemen contact met je op!
Pica2Marketing is onderdeel van Pica2, dat bedrijven helpt met hun marketing-activiteiten.
Alle vermelde bedragen op deze website zijn exclusief BTW. Fouten/wijzigingen voorbehouden.