Social Media

Werk aan je imago via social media

Facebook, Google+, LinkedIn, Twitter – het is slechts een kleine greep uit de social media kanalen. Als bedrijf ontkom je er niet aan om op één van deze kanalen jezelf te profileren. Niet alleen omdat de concurrent dat doet, maar omdat jouw (potentiële) klanten daar ook te vinden zijn.

Maak de juiste keuze

Elk social media kanaal wordt gebruikt door verschillende doelgroepen, leeftijdsgroepen, interessegroepen etc. Zo is LinkedIn uitermate geschikt voor de B2B, SnapChat als je je richt op de jongeren etc. 

Wees selectief welk social media kanaal je gaat bewerken en probeer niet alle kanalen bij te houden. Samen zetten we de voor- en nadelen van de kanalen, doelgroepen en mogelijkheden naast elkaar zodat een weloverwogen keuze gemaakt kan worden.

 

Facebook

De valkuil van veel bedrijven is, is dat ze trappen in de tactieken van Facebook. Heb je een (succesvolle) post geplaatst, dan biedt Facebook je aan deze te promoten door op een simpele button te klikken. Maar daarmee benut je niet alles wat allemaal kan met Facebook adverteren: doelgroep targeting, regio bepaling, interessegebieden etc. Jouw euro’s worden dan niet optimaal ingezet.

Daarnaast worden er eisen gesteld aan de opmaak van een afbeelding (niet teveel tekst) en wisselen de eisen van de afmeting met enige regelmaat. En dit moet je allemaal maar bijhouden. Verder komt er bij kijken dat de keuze van je afbeelding en advertentietekst bepalend zijn voor het slagen van de campagne. Veel aspecten dus! Pica2Marketing ondersteunt hierin.

 

LinkedIn

Bijna heel zakelijk Nederland zit op LinkedIn, in augustus 2018 waren er meer dan 7 miljoen (!) actieve accounts. Dus zit jij in de B2B dan is LinkedIn het meest aangewezen kanaal om je te profileren.

Naast het inzetten van jouw persoonlijk account en jouw netwerk gaan we ook bouwen aan het bedrijfsimago door het inzetten van een bedrijfspagina binnen LinkedIn. 

Maak gebruik van sponsored content, de LeadGen formulieren of zet een landingspagina in waar mensen een whitepaper kunnen downloaden, nadat ze hun contactgegevens hebben achtergelaten. Ook het inzetten van InMail kan ertoe bijdragen dat het aantal leads voor jouw bedrijf gaat toenemen.

 

Meer weten?

Wil jij weten wat Pica2Marketing voor jou kan betekenen?
Laat je gegevens achter en wij nemen contact met je op!

Pica2Marketing is onderdeel van Pica2, dat bedrijven helpt met hun marketing-activiteiten. 

Alle vermelde bedragen op deze website zijn exclusief BTW. Fouten/wijzigingen voorbehouden.

©2019 Pica2.nl | Bank NL59 KNAB 0255 5727 94 | KvK 67122868 | Gevestigd te Arnhem